
I örtträdgården har körsbärsträdets blommor slagit ut och det är så vackert.
Har i alla år försökt att övervintra rosmarin men har alltid fått köpa en ny till våren. I höstas lätt vi den stå kvar i jorden och se den har klarat sig.







När vi öppnat ser vi rostiga blad, just dom vi beundrat i någons blogg och Dahlia lökar ”Chocolate Sunday” och ännu mera, doftliljelökar också. Vi läste informationen om hur man gör med dessa, aldrig har vi odlat på detta vis. Men vad roligt det skall bli att se resultatet av dessa. Vi bestämmer oss för att odla i krukor. Tror vi stoppar ner dom till helgen och så skall vi leta efter en plats till bladen. Oj vad roligt det här är (och skall bli








Visst är dom läckra. Köpte man dom? Jo dom fick följa med oss hem
Sen hittade vi Kungsängslilja, Fritillaria meleagris. Köpte man några sådana då? Jo två fick följa med oss hem.