onsdag 24 juni 2009

Har alltid tyckt...

att en trädgård skall bjuda på en massa när man strövar runt i den…alla sinnena skall beröras…och när man vandrar skall nya saker dyka upp att titta, lukta, känna, njuta, smaka och kanske förvånas över. Allt möjligt går att använda. Här på bordet har vi använt en nysilversak med en kanna av glas inuti, förr användes den till kaffe, här blev det en bra vas att stoppa ett hostablad och en Mariaklocka i pippen. Gamla flaskor, lika läckra tomma som med saft eller blommor… De små fiskarna kommer från ett trasigt pennställ och används ibland som fiskar i ett fågelbad eller som nu bara att titta på.



Lavendel att titta på, lukta på, torka och baka underbara skorpor med.





En zinkspann med ett olivträd, en flaskhållare i trä med ett glas i som ljuslykta, enkelt men vackert.



Malva blommar lite varstans.




I ett hörn har en fågelbur hamnat, i den hänger ett ägg som dinglar omkring när vinden når det...




En stor konservburk har fått rosta och i den har favoriten plättar i luften fått sin plats. Bordet den står på är en stor gammal flaskhållare i trä.






Mjölklockans enorma klockor vajar i vinden vid bäckkanten och tittar ni riktigt noga så kanske ni ser vår trädgårdsbeskyddare och en del av en kvinna som ligger och latar sig på en sten.






Kramiz//kullervilla

5 kommentarer:

gittan sa...

Somliga saker tycker jag är underbara hos andra men får inte för mitt liv trädgården eller hemmet att kännas trivsamt när jag stoppar in dem där =) Tucker om dina bilder med alla dessa vackra saker, speciellt gillar jag den sista. Och jag tittade noga ;-) / kram gittan

Pysselpalatset sa...

Åh, jag blir nostalgisk... Hade en sådan fågelbur (fast en våning mindre)och en undulat som var helgul.... med en svart fläck på ena vingen... Han hette Pernod....han kunde prata, sa godmorgon min skatt.... och heja heja när man kom hem.... Hi HI saknar honom....Han hatade klasisk musik... då tjattrade han så man blev galen... men spela jag simon and garfunkle.... då kutta han svagt och slöt ögonen.... Ack ja ack ja..... Din Malva är ljuvlig.... kram Jeanette

Handarbete/Pyssel sa...

Vackra bilder!
Så fin trädgård ni har!
Åh, nu längtar jag extra tills mina malvor slår ut!

Ha en riktigt skön dag!
önskar http://x.tradgardsblogg.se

NinaH sa...

Helt enig! Och det sätt du/ni förverkligar idéerna är underbara!!!!
Och psst: tror det kan finnas visst intresse för just dig att besöka min blog nu!... Välkommen att se efter vad det handlar om!;-)

Hannele sa...

Vackert med rost.