torsdag 19 februari 2009

Kylan...

vill inte släppa taget…snön vräker ner, fy vill inte ha detta. Plockat in lite kvistar och satt i vatten.
Syrenkvistarna har slagit ut… njuter av dem.


Blåbärsris är också vackert att ta in.



På bordet står det två skålar i dem bor det för tillfället vårlökar.



Pärlhyasinter



Vit scilla

Ett härligt sätt att få en liten försmak på det som komma skall.

Kramiz//kullervilla

Vad är det som händer

För ett par dagar sedan kändes det som våren var på g. Men ack vad lurade vi blev :=(
Det snöar och snöar och åter snöar, vill ha vår… Har plockat in lite vår i huset.




Angående vår gröna vackra rosmarin som visades i förra inlägget, så växer den i jorden i örtträdgården. Det är tredje vintern vi har den där. Hoppas den klarar sig nu bara, så den kan blomma för oss till våren igen.
kramiz//kullervilla

måndag 16 februari 2009

På gång



Vit scilla på g...liksom denna blogg.

Titta gärna in till kullervilla trädgårdsblogg

Kramiz//kullervilla

Vår trädgård i helgen

Rosmarinen ser grön och frisk ut.






Hortensians blommor är vackra även nu.








Svart vinbärsbusken har fått knoppar.









Taklök i en kruka har pudersnö som täcke










Kärleksörten kämpar sig uppåt.





Det känns i luften att våren är på g.

Kramiz//kullervilla




onsdag 11 februari 2009

Ordlös onsdag

Vinter/kyla.



Fler bidrag hittar ni här

Kramiz//kullervilla

söndag 8 februari 2009

Blå himmel...

och solsken har söndagen bjudigt på. Kameran i högsta hugg letande efter vårtecken. Bland timjan står en ensamt lysande snödroppe.













På uterumstaket ligger Tippx i solen och njuter.








Små gula vintergäck syn lite varstans.







Vid jultid köpte vi en kruka med lökar. De har stått så dekorativt ute, men såg nu lite hängiga ut så de fick komma in och ha en slurk vatten. Tror vi låter dom bli kvar här inne så vi kan njuta av dom innan de skall ner i jorden.







Äpplen och lakritsrot i en vacker gammal skål.






kramiz//kullervilla

fredag 6 februari 2009

Månadens bild.

Bättre sent en aldrig. Är det inte så man säger :=) vi hoppar också på.
Temat kommer från Camilla med bloggen Camillas foto
och innebär att ett foto i månaden tages från samma plats. Ett roligt sätt att följa växtligheten.





Vår bild som är en vy med vårt växthus och en del av lekstugan. Den är tagen den 1/2-09 .

kramiz//kullervilla

onsdag 4 februari 2009

Ordlös onsdag

Skuggor.




Fler bidrag hittar ni här

Kramiz//kullervilla

lördag 31 januari 2009

Loppis fynd

Tanken var att åka och titta på lite folk, fika och njuta av att bara vara på en stor och trevlig loppis. Alltså inte shoppa. Allt detta gjordes utom att det fanns saker som ville följa med hem. Tittar alltid efter trädgårdsböcker när vi är ute, oftast finns det inga. Tror att de inte lämnas in utan får ligga kvar i bokhyllorna. Men denna gång fanns det och då måste man ju shoppa:=) För vem kan motstå böcker för tio kronor styck…




En gammal porslinsburk med texten mannagryn, blev bra som vas till tulpaner, en härlig ljusstake med en låda till förvaring av ljus trillade också ner i korgen.


Ett underbart kvinnoansikte fick också följa med hem. Undra egentligen hur många olika ansikten vi har, är lite svag för dessa.



Ett underbart kvinnoansikte fick också följa med hem. Undra egentligen hur många olika ansikten vi har, är lite svag för dessa.


När sen tulpaner inhandlades så blev det plättar i luften också. Tänk, vi som inte skulle shoppa. Väl hemma så fick plättarna lite vitt vaxat papper runt sig istället för en ytterkruka. Blev riktigt mysigt på köksbordet




I köksfönstret har körsbärsgrenarna som togs in och sattes i vatten slagit ut, njuter av en försmak av våren inne.




kramiz//kullervilla

Tävlingen avslutad

Hej alla goa tävlande och alla andra goa.
Så var tävlingen avslutad och tre vinnare har vi dragit fram. Vi vill tacka er alla för ert intresse, roligt att så många ville delta. På detta vis har vi funnit många nya bloggar som vi kommer att titta in till framöver.



Skulle vilja ge er alla pris, men en tävling är en tävling… Så här kommer vinnarna.


FÖRSTA PRIS, ett svart halsband med ett hänge gjort av en sked i nysilver.
Den glade vinnaren blev Åsa med bloggen Åsas trädgård

ANDRA PRIS, ett behandlat linstycke med texten Carpe diem.
Gick till Tesa med bloggen Uti vår hage

TREDJE PRIS, ett kors gjort i luffarslöjd.
Detta gick till Erica med bloggen Bra vinster



Ett Jätte GRATTIS till er från oss på kullervilla.
Maila era adresser så dimper vinsten ner i brevlådan :=))))

Kramiz//kullervilla